Ο τραγικός θάνατος του παππού

Ο τραγικός θάνατος του παππού (1977)

Κλεοπάτρα Κακαβουλάκου, Δημήτρης Μεντής, Κίττυ Αρσένη

o tragikos thanatos tou pappou

Διακρίσεις

  • Βραβείο Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους στο Φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης το 1977
  • Τιμητική Διάκριση της ΠΕΚΚ στο ίδιο Φεστιβάλ
  • Βραβείο FIPRESCI (Διεθνής Ομοσπονδία Κριτικών Κινηματογράφου) στο Διεθνές Φεστιβάλ του Μανχάιμ, το 1978

Αποσπάσματα κριτικών

Γιάννης Μπακογιαννόπουλος (Καθημερινή): (…..) Επιτέλους αρχίζει να ξεδιπλώνεται μπροστά μας η μυθολογία της ελληνικής αστικής οικογένειας. Η διείσδυση στον εσωτερικό αυτόν χώρο γίνεται από την πιο απλοϊκή βαθμίδα, την παιδική διήγηση, με την ευκαιρία της στερνής ίσως συγκεντρώσεως της διαλυμένης οικογένειας γύρω από τον ετοιμοθάνατο παππού. (……) Οι εικόνες, μετωπικές, ελεύθερα συνδεμένες, ωραίες σαν μπομπονιέρες, γαλάζιες, ροζ και λευκές, δείχνουν τον κόσμο με την ψεύτικη αθωότητα της πλαστής οικογενειακής ευτυχίας.

Αντώνης Μοσχοβάκης (Αυγή): Μια μικρή ταινία που αποκαλύπτει εξαίρετη γνώση και άνθηση του κινηματογράφου. (…….) Η περιγραφή έχει έξοχη γλαφυρότητα και η ανάπτυξη γίνεται συναρπαστική χάρη στην μεθοδική σεναριακή οργάνωση και την επιδέξια και ευαίσθητη σκηνοθεσία που συνθέτει θαυμάσια τον χώρο και δίνει στις εικόνες αισθητική πληρότητα και υποβλητική δύναμη.

Κώστας Πάρλας (Το Βήμα): (…..) Μέσα από τα μάτια ενός παιδιού, η Βασιλική Ηλιοπούλου στήνει ένα γυαλιστερό, σαρκαστικό φιλμ, που στην κυριολεξία δεν αφήνει τίποτα όρθιο από την μεσοαστική οικογενειακή κατεστημένη φιλοσοφία και θεώρηση.

Κώστας Σταματίου (Τα Νέα): (…..) Παραγωγή επαγγελματικού επιπέδου, σκηνοθεσία που μαρτυράει γνώση του περιβάλλοντος, αλλά και γνώση των κινηματογραφικών δυνατοτήτων έκφρασης, αναπαράστασής του. Μια πολύ σωστή και ενδιαφέρουσα δουλειά.

Νίνος Φένεκ Μικελίδης (Ελευθεροτυπία) (…..) Από τις ταινίες μικρού μήκους ξεχώρισε πάνω απ’ όλες «Ο τραγικός θάνατος του παππού» της βασιλικής Ηλιοπούλου. Η νεαρή δημιουργός της ταινίας πετυχαίνει να καταγράψει σωστά και με φαντασία το περιβάλλον και πρόσωπα της αστικής οικογένειας.

Dieter Preuss (Mannheimer Morgen): (…..) Dem Zwang zur Anpassung begegnet er mit der ihm eigenen Magie und Phantasie.

 

επόμενη ταινία